پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250690
انتقاد وزير بهداشت از سفرهاي نوروزي/ روزهاي سختي پيش روي‌مان خواهد بود
تاریخ انتشار : 1400/01/14 09:39:49
نمایش : 1294
وزير بهداشت از روند ابتلاي ايرانيان به بيماري کرونا و افزايش سفرهاي نوروزي انتقاد کرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ دکتر سعيد نمکي در اين پست اينستاگرامي‌ خود نوشت: « ويروس سرکش انگليسي از راه رسيد، خوزستان را گرفتار کرد، شبانه روز تلاش نموديم تا در آن استان که بيشتر از سه پيک کشوري قبلي گرفتارمان کرد مهارش کنيم. عملا ضربه شست ويروس موتاسيون يافته را چشيديم، ويروس مهاجم از هوا و زمين به دلايلي که جاي بحثش در اين مقال نمي گنجد به همه جا پر گشود.

نوشتيم... گفتيم... التماس کرديم... قسم داديم که دو تا سه هفته صبوري کنيد. مهلت بدهيد تا مثل سال قبل از فرصت تعطيلات سال نو استفاده کنيم و با تشديد بيماريابي در طرح شهيد سليماني خانه به خانه شعله‌هاي کوچک را شناسايي و مهار نماييم تا به هم نپيوندند و آتش دامن پهنه کشورمان را نگيرد. گفتيم سفر و جمعيت سيال نمي گذارد طرح اجرا شود و بيماري نيز از نقاط گرفتار به مراکز پاک تر منتقل مي‌شود.

گفتيم: صف‌هاي طولاني تهيه ارزاق شب عيد ساعت‌ها جمعيت سالمند تنيده در اين صف ها را گرفتار مي‌کند. گفتيم مي‌دانيم تاب‌آوري مردم مهم است ولي تاب آوري مدافعين خسته سلامت پس از ۱۴ ماه کار بي‌وقفه و جانفشاني براي مديريت پيک‌هاي پيوسته نيز مهم است.

گفتيم: اقتصاد گردشگري اهميت دارد ولي سرمايه اجتماعي نظام سلامت و هزينه هاي شيوع مجدد بيماري و اثراتش بر اقتصاد خرد و کلان کشور نيز بي اهميت نيست.

گفتيم: اگر به حرف هاي کارشناسيمان گوش ندهند بهار سختي در پيش است. شايد بدين دليل باور نکردند که اولا وزن ويروس موتاسيون يافته را در محاسبات اپيدميولوژيک ما نمي شناختند و ثانيا سه پيک سنگين قبلي را آرام، بي صدا و مظلومانه همکارانمان مديريت کردند و گروهي فکر کردند که فراز و فرود منحني ها شايد به شيوه فتوشاپ است!

در روزهاي گذشته با روساي خسته و دل شکسته دانشگاه‌هاي علوم پزشکي تماس داشتم. به شدت نگرانند، بيمارانشان در حال افزايش و تخت هايشان در حال پر شدن است. ضمن آنکه مي‌دانند در اين خيز جديد اولا زنجير مهار غول سرکش بيماري با ويروس جديد گسترده تر است و ثانيا خود و سربازان مدافع شان خسته‌تر. روزهاي سختي در پيش است. خداوند ياري مان کند تا نمانيم، تا دست آورد افتخار آميز روزهاي سخت تحريم به سادگي به باد نرود. تا شرمسار آنان که پايداري و همراهي مان کردند و شرمنده روح بلند مدافعان سلامت و خانواده هايشان نشويم، کمک کنند تا عزيزان ارجمند ديگري را از دست ندهيم.

ان شاءالله»

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html